شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد
سرخط خبرها

هم افزایی دولت و مجلس به نفع مردم

  • کد خبر: ۹۹۴۳۱
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
هم افزایی دولت و مجلس به نفع مردم
مشکلات معیشتی مردم و تلاش برای رفع آن‌ها از دغدغه‌های اصلی این روز‌های دولت سیزدهم و مجلس یازدهم است. مسئله‌ای مهم که یکایک مسئولان بر آن تأکید می‌کنند و معتقدند این مشکل فقط با هم افزایی دولت و مجلس، کار جهادی و پیروی از بیانات، ولی فقیه برطرف خواهد شد.

عرب هاشمی | شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم، با اشاره به مشکلات کشور متذکر شد: رمز پیشرفت کشور ولایت است و عده‌ای تلاش می‌کردند با برجام و دل خوش به لبخند غرب، کشور را به پیش ببرند که به جز خسران و آسیب عایدی نداشت. این دولت باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی به حل مشکلات بشتابد. این دولت، دولتی انقلابی و مردمی است. برای حل مشکلات کشور، ما نمایندگان نیز آماده همه نوع همکاری هستیم و برای حل مسائل راهی به جز اطاعت محض از بیانات، ولی فقیه نیست.

اقدامات دولت و مجلس جای تشویق دارد

حجت الاسلام احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز و نماینده ادوار مجلس، «استقراض نکردن از بانک مرکزی برای جبران کمبود اعتبارات» را از عملکرد‌های خوب دولت و مجلس برشمرد و به «نامه نیوز» گفت: هم مجلس و هم دولت را باید تشویق کرد، چون تاکنون ریالی از بانک مرکزی برای جبران کمبود اعتبارات در حوزه پرداخت حقوق کارمندان استقراض نشده است، زیرا استقراض از بانک مرکزی افزایش تورم را درپی دارد.

وی با بیان اینکه این مجلس عنوان انقلابی را بر خودش گذاشته است که در داشتن روحیه انقلابیگری تبلور پیدا می‌کند، تصریح کرد: کاری سخت است که قضاوت کنیم کدام یک از نمایندگان روحیه انقلابی دارند، اما سرجمع حرکت مجلس یازدهم به سوی احیای مجموعه ارزش‌های انقلابی است و باید گفت این مجلس توانسته است کار‌های مثبتی انجام دهد.

سالک افزود: امروز کشور گرفتار جزایر مختلف برنامه ریزی است که باید این وضعیت در دولت سامان پیدا کند. اصلاح این وضعیت در دستورکار کمیسیون تلفیق مجلس قرار گرفت و امسال شاهد بودیم که تنظیم بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق آغاز سامان دهی در برنامه ریزی و بودجه نویسی کشور بود. حالا باید آثار این اتفاق را در سال آینده رصد کنیم. از طرف دیگر، دولت هم باید ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان بابت بدهی‌های دولت‌های گذشته پرداخت کند. با اصلاحی که در ساختار بودجه ۱۴۰۱ اتفاق افتاد، امکان پرداخت این بدهی‌ها از سوی دولت میسر شد.

مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی همراه دولت است

محمد صفایی دلوئی، نماینده گناباد در مجلس، نیز به اقدامات بین المللی دولت در حوزه رفع تحریم‌ها و ارتقای سطح معیشت جامعه اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم گام‌های خوبی برای تعامل با کشور‌های منطقه برداشته است و امیدواریم با اتکا به ظرفیت همسایگان بتواند به آرمان‌های متعالی مدنظرش که همان حل مشکلات اقتصادی کشور است، دست یابد. خوشبختانه دولت سیزدهم به ظرفیت بزرگ منطقه‌ای و کشور‌های پیرامونی ایران توجه کرده است و به همین دلیل در اولین سفر رئیس جمهور به تاجیکستان، ایران به عضویت پیمان شانگ‌های درآمد. کشور‌های عضو این پیمان ۴۲درصد جمعیت و ۲۵درصد اقتصاد جهانی را شامل می‌شوند. یعنی ۲۲هزار میلیارد دلار گردش مالی در پیمان شانگ‌های است که ظرفیت بزرگی است و باید به آن توجه کرد.

وی افزود: در چهار نسل گذشته، اقتصاد ایران به نفت وابسته بوده است و این باعث ایجاد مشکلاتی در اقتصاد ایران شد و مشکلات اجتماعی در کشور پدید آورد، زیرا دولت‌ها فکر می‌کردند درآمد‌های نفتی، درآمد‌های دولت است، درحالی که درآمد دولت در جایی است که خدماتی را به مردم ارائه و مالیات دریافت کند.

دولت‌ها با فروش ثروت ملی (نفت) و پرداخت هزینه‌های جاری شان، احساس بی نیازی از جامعه می‌کردند و این باعث شکاف دولت و ملت شد و بوروکراسی هم به نوعی پاسخگوی مردم نبود. ما انتظار داریم در دولت سیزدهم بوروکراسی پاسخگوی مردم باشد و موانع حضور مردم در عرصه اقتصادی برداشته شود. مجلس برای رفع مشکلات اقتصادی کشور با دولت همراه و هماهنگ است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->